MadMange
1st August 2004, 15:57
Kan Raderas!
|
Visa fullständig version : Volvo 940 Turbo -97 MadMange 1st August 2004, 15:57 Kan Raderas! petri 1st August 2004, 16:29 snygg! börjar arta sig! =) mvh MadMange 1st August 2004, 16:36 snygg! börjar arta sig! =) mvh Jupp det gör det... ;) Hur går det för dig då, har du fixat ny låda eller? petri 1st August 2004, 18:04 Jupp det gör det... ;) Hur går det för dig då, har du fixat ny låda eller? nya lådan är på plats! nu är det bara börja med motorn.. =) mvh Lunkn 1st August 2004, 18:08 riktigt snygg! , gillar fälgarna MadMange 1st August 2004, 20:13 nya lådan är på plats! nu är det bara börja med motorn.. =) aha fan vad gött! Nu är det då alltså bara det roliga kvar, härligt. ;) riktigt snygg! , gillar fälgarna Tackar.. dom är helt ok 940-Finspång 4th August 2004, 01:06 Säger bara BRA köp tummen upp =) MadMange 29th August 2004, 23:34 Nu har jag tonat rutorna, Borca fick göra bakrutan för den klarade jag inte av själv. Har även beställt ny tryckplatta från KG samt ny lamell, ska tydligen vara god för vridmoment upp till 525 Nm. Ska försöka ta lite mer bilder också innan sommaren är helt slut. NoXx 30th August 2004, 09:01 Snygg :).. Hoppas allt går framåt så du inte får problem ;) MadMange 4th September 2004, 13:03 Snygg :).. Hoppas allt går framåt så du inte får problem ;) ja det hoppades jag med när jag skulle byta tryckplatta o lamell i måndags, för det första så skickade KG en "skev" lamell så det gick inte att frikoppla, ringde då till dom och påpekade detta vad till svar jag fick: "vi byter inte skeva lameller det måste du ha gjort själv" OK! sa jag, men det tror jag knappast!! Ungefär här tog mitt tålamod slut och det resulterade i en hel del skrikande MEN efter diverse diskutioner så fick jag iaf byta lamellen. Så i torsdags fick jag den nya, fungerade direkt! NoXx 4th September 2004, 14:20 ja det hoppades jag med när jag skulle byta tryckplatta o lamell i måndags, för det första så skickade KG en "skev" lamell så det gick inte att frikoppla, ringde då till dom och påpekade detta vad till svar jag fick: "vi byter inte skeva lameller det måste du ha gjort själv" OK! sa jag, men det tror jag knappast!! Ungefär här tog mitt tålamod slut och det resulterade i en hel del skrikande MEN efter diverse diskutioner så fick jag iaf byta lamellen. Så i torsdags fick jag den nya, fungerade direkt! Jo så brukar man bli när man ser priset på en lite fjutti kolv till moppen 49mm kostar bara 1200kr :S.. fyfan va jag blev galen.. 940-Finspång 5th September 2004, 13:33 ja det hoppades jag med när jag skulle byta tryckplatta o lamell i måndags, för det första så skickade KG en "skev" lamell så det gick inte att frikoppla, ringde då till dom och påpekade detta vad till svar jag fick: "vi byter inte skeva lameller det måste du ha gjort själv" OK! sa jag, men det tror jag knappast!! Ungefär här tog mitt tålamod slut och det resulterade i en hel del skrikande MEN efter diverse diskutioner så fick jag iaf byta lamellen. Så i torsdags fick jag den nya, fungerade direkt! vad kosta den nya kopplingen då och hur mycket pallar den med är nyfiken behöver en värre till min... Mvh MadMange 5th September 2004, 16:29 vad kosta den nya kopplingen då och hur mycket pallar den med är nyfiken behöver en värre till min... Mvh www.kgtrimning.com Tryckplatta 240mm förstärkt till B230 turbo m fl med M90 växellåda. Till det s k dubbelsvänghjulet. För vridmoment upp till 525 Nm med standard organisk lamell. TP-712 2595:- Lamellcentrum till TP-712 tryckplatta 20-splines standard organisk lamell. LM-031 965:- Jag har kört med detta i några dagar nu och riktigt plågat kopplingen och jag måste säga att det fungerar mycket bra, fast nu är det väl bakaxeln som får ta all stryk istället... men men kopplingen slirar ju inte iaf ;) 940-Finspång 5th September 2004, 23:15 www.kgtrimning.com Tryckplatta 240mm förstärkt till B230 turbo m fl med M90 växellåda. Till det s k dubbelsvänghjulet. För vridmoment upp till 525 Nm med standard organisk lamell. TP-712 2595:- Lamellcentrum till TP-712 tryckplatta 20-splines standard organisk lamell. LM-031 965:- Jag har kört med detta i några dagar nu och riktigt plågat kopplingen och jag måste säga att det fungerar mycket bra, fast nu är det väl bakaxeln som får ta all stryk istället... men men kopplingen slirar ju inte iaf ;) går det att slira något på kopplingen eller greppar den direkt ? får nog bli en sådan sen med kanske. MadMange 6th September 2004, 02:09 går det att slira något på kopplingen eller greppar den direkt ? får nog bli en sådan sen med kanske. Ja det går alldeles utmärkt att "slira" med den kopplingen, men det är klart att den "greppar" mycket bättre eftersom tryckplattan är mycket hårdare, men som sagt det tar ju inte så som tex en sinterlamell gör. MadMange 6th September 2004, 23:56 Tog 7st nya bilder idag (6:e sep), inte världsklass men ändå ;) (notera även att jag har sänkt bilen mer och även tonat rutorna) Kolven 7th September 2004, 13:01 Så jävla fin diggar ditt bygge MadMange 11th February 2005, 22:30 Så jävla fin diggar ditt bygge Det tackar jag för. Nu har jag uppdaterat med lite bilder från renoveringen. ^^ MadMange 7th September 2005, 22:13 Uppdaterad med lite bilder efter lackeringen osv Kim 7th September 2005, 22:22 Bilen vart ju skitsnygg! Vita blinkers och större fälgar så blir det kanon!! Är det en S70 front eller? Om det är det: Hur är passformen? Måste man modda om den? Edit: Usa blinkers skulle bli klockrent! Knotan 7th September 2005, 22:59 Bilen vart ju skitsnygg! Vita blinkers och större fälgar så blir det kanon!! Är det en S70 front eller? Om det är det: Hur är passformen? Måste man modda om den? Edit: Usa blinkers skulle bli klockrent! svarar åt mange då. japp är en x70 front. är väll en del pill å få dit men inte så farligt... fälgarna tror jag han har på inköpslistan, blinkers har han ligger(usa) men den ska besiktigas innan dem monteras... MadMange 7th September 2005, 23:00 Bilen vart ju skitsnygg! Vita blinkers och större fälgar så blir det kanon!! Är det en S70 front eller? Om det är det: Hur är passformen? Måste man modda om den? Edit: Usa blinkers skulle bli klockrent! Det blir givetvis vita bak sen om jag ska ta mina USA blinkers eller köpa vita till fram vet jag inte just nu, har bara dessa på för besiktningens skull. V70 fronten passar inte så bra nej.. man får spackla och dona en hel del för att få det hyffsat. (är bara halvnöjd över resultatet, men det duger i det stora hela) Vad det blir för fälgar vet jag inte än, det får vänta till nästa sommar tror jag. EDIT: haha Knotan du kan ju inte svara samtidigt som mig ju =) Kolven 29th October 2005, 15:52 Såg att du fick igång den igår lr iförrgår birka76 30th October 2005, 10:38 då var bilen snyggre förut allså MadMange 17th April 2006, 11:35 Jaha man kanske skulle skriva vad som har hänt och vad som är på gång med bettan. Fälgarna är blästrade o lackade, blev helt ok. Stor intercooler är köpt, skiter i scania IC:n. H-Profil stakar kommer att beställas imorgon, och då kommer inte M90 lådan hänga med så därför blir det en ZF låda istället =) Att kunna mappa bilen själv är ju alltid bra och efter Knotans lyckade installation av MegaSquirt så har jag också beställt ett. Sen blir det lite annat smått o gott, Musen i Åtvid ska ta sig en titt på toppen åt mig osv. För bilder & mer info: http://www.projekteffekt.se/_dok/index.asp?ID=366 |